Volledige afleveringen op q2.be

 

Wat is het concept?

Kijkers kunnen naast korte fragmenten, ook volledige afleveringen live en uitgesteld bekijken op q2.be. Het is een extra service voor de kijker: we willen onze programma’s op zoveel mogelijk platformen aanbieden. Het gaat over programma’s die momenteel uitgezonden worden bij Q2. Afhankelijk van de uitzendrechten kunnen we programma’s tot 12 uur of 7 tot 30 dagen na uitzending aanbieden.

Welke programma’s kan ik kijken op q2.be?

Wanneer een programma op dat ogenblik op antenne is, kan je het live bekijken op onze website. De meeste programma’s kan je ook uitgesteld bekijken, met uitzondering van die programma’s waarvan we niet over de rechten beschikken. Het gaat telkens over afleveringen die al eerder op het scherm te zien waren.

Hoe kan ik mijn favoriete programma terugvinden?

Op q2.be:

  • Via programma’s op de homepage. Je vindt de afleveringen dan terug op de specifieke programmapagina’s onder ‘bekijk volledige afleveringen’.
  • Via video op de homepage onder ‘volledige afleveringen’.

Kan ik ook films kijken op q2.be?

Wanneer de film live op antenne is, kan je deze op dat ogenblik ook bekijken op q2.be. Afhankelijk van de uitzendrechten kunnen we sommige films ook licht uitgesteld aanbieden.

Hoeveel kost het om een volledige aflevering te bekijken?

De volledige afleveringen worden helemaal gratis aangeboden, in ruil voor ondoorspoelbare reclame. Je kan de volledige afleveringen enkel bekijken als je over een MEDIALAAN-account beschikt.

Waarom moet ik mij registreren of aanmelden?

Vanuit MEDIALAAN streven we ernaar om onze kijkers in de toekomst een persoonlijkere service aan te bieden, zowel op het vlak van content als advertentieaanbod. Op die manier kan je als kijker en luisteraar van een optimale ervaring genieten.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

In eerste instantie worden jouw gegevens enkel bijgehouden in een databank. In een latere fase zullen de gegevens gebruikt worden om jouw persoonlijke ervaring op q2.be te optimaliseren. We gaan heel voorzichtig om met de informatie die je ons geeft. Meer informatie vind je in onze privacystatement

Worden programma’s onderbroken met reclame? Waarom en hoe vaak?

  • Live: Wanneer je live naar programma’s kijkt op q2.be, zal je dezelfde reclame te zien krijgen als op het televisiescherm.
  • Licht uitgesteld: Als je licht uitgesteld naar Q2-programma’s kijkt via onze website, krijg je kortere reclameblokken te zien. De kijkbeleving wordt hierbij aangepast naargelang het platform. Ook zal er in de kortere reclameblokken targeted advertising zitten. Een deel van de reclame wordt dus aangepast aan je profiel als kijker.
  • Uitgesteld: De volledige afleveringen zullen met reclame worden onderbroken: voor de start van het programma, tijdens het programma zelf en ten slotte na afloop van het programma. De duur van de reclameonderbrekingen is afhankelijk van de duur van het programma. Deze reclame maakt het mogelijk om de afleveringen integraal én gratis aan te bieden.

Kan ik de reclame doorspoelen?

Het is niet mogelijk om de reclame door te spoelen. Je kan wel in het programma terug en verder spoelen.

Wat is het verschil met iWatch?

    • iWatch is een betalende dienst waarbij je een bepaald bedrag betaalt per opgevraagde aflevering. Op q2.be is het bekijken van volledige afleveringen helemaal gratis.
    • iWatch biedt ook afleveringen (betalend) in preview aan.
    • iWatch is beschikbaar via verschillende platformen (Telenet/Proximus). Online kijken beperkt zich tot q2.be.

Kan ik deze dienst ook in het buitenland gebruiken?

Op enkele uitzonderingen na, kan je ook in het buitenland onze programma’s bekijken op q2.be.

 

Uitzonderingen:

      • Dracula 
      • Brooklyn Nine-Nine.

Hoe lang blijft een aflevering beschikbaar?

Hoelang een aflevering beschikbaar is, is afhankelijk van de uitzendrechten die we hebben verworven per programma. Dat kan dus variëren van 1, 7 of 30 dagen na uitzending.

Wat zijn de hardware- en softwarevereisten om volledige afleveringen te kunnen bekijken?

Je hebt nodig:

        • Een hedendaags, up-to-date apparaat (desktop computer, laptop)
        • Een (sterke en stabiele) internetverbinding
        • De laatste versie van Flash Player op je computer
        • Een internetbrowser zonder actieve advertentieblokkerende extensies

Let wel, voor Internet Explorer 9 zijn niet alle functionaliteiten geoptimaliseerd.

Kan ik de afleveringen offline bekijken en kan ik programma’s opslaan?

Het is niet mogelijk om de afleveringen offline te bekijken, te downloaden of op te slaan.

Kan ik de programma’s op q2.be ook op mijn televisiescherm bekijken?

We streven naar een optimale kwaliteit op desktop computer en laptop. Wij kunnen echter niet garant staan voor de kwaliteit ervan op een televisiescherm. Daarom bieden we voorlopig geen ondersteuning aan voor AirPlay, Chromecast en smart-tv.

Worden de programma’s ondertiteld?

Indien de programma’s op het scherm van (open) ondertiteling worden voorzien, zullen ze ook op q2.be worden ondertiteld.